En dan zijn we weer in NL....

Hola!

Wat een kou.....lekkere beslissing om met goed weer in Zuid-Amerika weer terug te gaan naar NL :). Aan al dat moois is dan toch echt een einde gekomen, maar dat is ok. Indrukwekkende tijd gehad, erg leuke mensen ontmoet (zowel de medereizigers als locals), en ga zo maar door.

En wat ik nu in NL ga doen? Kweetniet! In ieder geval nu tijd nemen om met iedereen bij te kleppen en rustig te kijken naar waar ik wil wonen en, kan t bijna niet zeggen....werken ;) (nee hoor, zin om weer wat te doen!).

Het is even stil geweest, maar dat kan krijg je dan ook zo aan t einde van de reis. Toch ff een korte weergave van wat ik na de laatste update heb gedaan:

- Ik ben dus Ecuador ingetrokken en heb een tijdje in Loja gezeten, ontzettend mooi stadje met weinig toeristen en veel parken. En vanuit daar ook naar Vilcabamba geweest, oase van rust....helaas vanwege alle berichtgeving te populair geworden naar mijn smaak.

- En toen met de bus naar de allermooiste stad van Ecuador: Cuenca! Komt trouwens ook de panamahoed vandaan...dat je t weet. Leuke barretjes opgezocht, wederom meer met locals opgetrokken, concert gezien....aanrader!

- Op basis van wat gidsen toch gestopt in Riobamba om een, zoals beschreven stond, een geweldige treinrit te doen: Nariz del Diablo oftwel de neus van de duivel.....nou t was meer een wassen neus :)!

- En toen was ik ff klaar met de koloniale stadjes.....op naar Banos! Klein dorpje/stadje dat gericht is op buitensport. Ik heb dan ook een mooie mountainbiketocht gedaan (de waterval route, alhoewel na Iguazu alle andere watervallen in waterstroompjes vervallen :)).

- Tijd voor de hoofdstad Quito, tja, was t niet helemaal. Losstaande van een beroving (niet veel aan de hand hoor), voelde die stad niet heel relaxt. Maar wel de plaats om een last minute naar de Galapagos te regelen!

- Galapagos.....mooi. Hoogtepunt was het snorkelen met een zeehond die om me heen zat te zwemmen (spelenderwijs).

- Toen was t tijd voor de bruiloft van een studievriend van me op Curacao! Ff heel wat anders haha, al helemaal toen we voor boodschappen stopte bij de Appie. Loop ik onverwacht weer tussen de pindakaas, pain de bologne en hollandse kaas. Geweldig georganiseerd, zowel de dagactiviteiten, de bruiloft zelf als de vrijgezellenavond ;).

- En huppa weer terug: Bogota, Colombia. 2 weken gezeten en niet geen aanrader, maar ook geen afrader. Het zat m met name in het slechte weer...veel regen (en ook koud)! En dan is Bogota niet bepaald op zijn mooist. Wel erg leuke tijd gehad met locals en local fiestas.

- Eindelijk weer tijd voor mooi weer: Santa Marta (aan de kust). Reizigers zijn vrij neutraal over de ze stad, maar ik vond t geweldig! relaxte sfeer, mooie stranden, lekker eten, leuke mensen (ook een Colombiaan ontmoet die ik nog ken van Buenos Aires).

- En dan moet je wel naar Cartagena als je in Colombia bent (UNESCO). Mooie gebouwen, leuk centrum....als je door AL die toeristen heenkijkt.....en dat is me niet gelukt haha. Ik vond t dus te toeristisch :), maar dat is natuurlijk persoonlijk.

- Medellin was dan de laatste stop....en echt een leuke wereldstad. Een mooie plek om de reis af te sluiten, en Kerst en Oud&Nieuw :).

En dan ga je met een voldaan gevoel het vliegtuig in richting familie en vrienden en kijk je terug op een geweldige ervaring!

Last maar zeker niet least, heel erg bedankt voor de mailtjes, reacties, fb berichten, het meelezen, etc. Dit was zeker een toevoeging aan deze ervaring!

Hopelijk zien we elkaar snel om 'live' bij te praten!

Liefs, Wouter

Reacties

Reacties

Rinske

Hey Wouter!
Back in town baby!! Ben heel benieuwd naar al je travelstories!
Snel een dag plannen dat we samen met Suze aan de wijntjes gaan in het Amsterdamse!
Succes met aarden in NL hier in die vrieskou.
X Rinske

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!