No tengo bailar tango

En mijn spaans wordt steeds beter :), vandaag mijn een na laatste lesdag gehad. Morgen kan ik maar een gedeelte van de klas volgen, omdat ik samen met Ronni (een Deens klasgenootje) de boot naar Uruguay van 12.00 moet halen. We gaan dan naar Colonia (een mooi oud stadje), Montevideo (Buenos Aires in het klein) en Punta del Este (strandplaats waar hét gebeurt). Zondag gaat Ronni terug naar BA en trek ik door naar de kust om vervolgens Uruguay vanaf het oosten naar het westen te doorkruizen. Maar of dat lukt weet ik niet aangezien de kans groot is dat je gaat stranden haha, maar schijnt een mooie ervaring te zijn.

Om maar meteen maar met de deur in huis te vallen....ik heb GEEN tango gedanst :). Leuk dat de meeste reacties hierover gingen, dus ik snap de teleurstelling ;). Dus helaas toch afstel (of doe het als ik weer terug ben in BA). Wat heb ik de afgelopen week wel gedaan?

Laat ik beginnen bij waar ik eindigde nl het overhemd en de afterworkborrel bij Terazza del Este. Wat een plek is dat! Het is een soort van club aan de zee met zowel een enorm terras als een ´binnen´. Met onze namen op de gastenlijst zijn Ronni en ik zo rond 21.00 richting Terazza gegaan....en het begon natuurlijk weer goed, want Ronni liet zijn telefoon in de taxi liggen. Aangezien ik het klassieke probleem had van toen ik 16 was, geen beltegoed, spraken een wat Argentijnen aan om te helpen. We hadden namelijk een ontzettend leuke taxirit gehad, waar we onze spaanse zinnetjes konden oefenen en we het kaartje van de taxichauffeur kregen. Goed, voordat ik er een groot verhaal van maak, dit was een mooi voorbeeld van behulpzaamheid, want de Argentijnen belden de taxichauffeur en die kwam direct terug om de telefoon te brengen en weigerde de pesos van een dankbare Deen. Met de telefoon in de hand en een discussie over de gastenlijst eindelijk binnen en konden we aansluiten bij alle Nederlanders waar ik het de vorige keer over had. Was een mooie avond ondanks dat ik bij het betalen van drinken weer erop gewezen werd dat ik vals geld gaf haha. Ik heb zo onderhand al 150 pesos aan vals geld verzameld (gekregen als wisselgeld bij de supermercado bijv), beter opletten dus :)!

De volgende dag heb ik het rustiger aan gedaan en ben met Jaap en Patricia in San Telmo wat gaan eten. Het was weer tijd voor steak dus we bestelden een gerecht voor 3 personen in de hoop dat het iets minder zou zijn....nee dus :)! Maar irritanter was dat ze in Buenos Aires blijkbaar rojo (rare) niet voor elkaar kunnen krijgen :), dus we kregen heerlijk doorbakken stukkies vlees. Maar we moesten al een tijd wachten en gelukkig is het vlees ook dan nog mals dus huppa aan de bak. Patricia wilde echter er toch wat van zeggen aan het einde. En dat was middels een knap staaltje ´you always get your sin´: the meat was not red but it was ok. But maybe you can say it to the cock so he can learn. Jaap en ik kwamen niet meer bij haha.

En dan was het alweer vrijdag en zijn we met een groep van 20 na de taalles een fietstour vanuit de school gaan doen. Ontzettend leuk om zo ff met iedereen bij te praten. Waar we fietsten was verder niet echt spannend want daar was ik al geweest. Wel mijn eerste mate gehad, een of andere ontzettend sterke en bittere thee van kruiden. Moet je in ieder geval 1x gedaan hebben dus daar blijft het bij :). Aangezien het de laatste avond was van zowel Jaap (moest terug naar NL) en Niek & Rinske (doortrekken naar Iguazu) wat gaan eten op Plaza Serrano in Palermo. Dit is een druk pleintje met allemaal cafeetjes en restaurantjes, soort van toeristisch maar erg gezellig. Nadat Niek en Rinske afhaakten omdat ze al om 5u ´s nachts naar het vliegveld moesten zijn we met de rest naar mijn hostel gegaan om Scott op te zoeken. En wie is Scott? Dat is de grootste regelneef van Buenos Aires die werkt in het hostel! Hij neemt ons mee naar Godoy waar we zo langs de beveiliging kunnen en we direct in de watten worden gelegd met champagne haha. Om de avond samen te vatten: lekker gedanst, nog meer champagne gekregen, en John Cusack die naast ons zat :).

Zaterdag ben ik met 2 dames van het hostel naar Belgrano geweest, een andere gezellige wijk, waar volgens de lonely planet een erg leuk marktje moest zijn. Dit was uiteraard het voorstel van de dames ;). Daar aangekomen waren het bij wijze van 5 kraampjes met wat sieraden.....pff. Maar China Town bleek naar in de buurt te zijn, dus een prima plan B! Terug bij het hostel kwamen we weer de Braziliaanse vrienden en gingen we nog een drankje doen. Aangezien Scott met wat heren van de Amerikaanse ambassade had afgesproken werden we meegevraagd naar wederom de Godoy. Op zich prima, want dat is maar 2 blokken lopen vanaf het hostel en kon dan gaan wanneer ik wilde. En toen arriveerden de Amerikanen......met een halve tank van een auto haha. Dus wij met zijn allen in de auto (jaja we pasten er met 9 in) en rijden maar. Ze hadden het nl. over een club bij het vliegveld dat een eindje rijden is vanaf Palermo. Pff, wilde eigenlijk niet zo ver, maar aangezien de situatie zo grappig was, ok! Na een hele tijd rijden stoppen we....en jawel staan we voor de Godoy. Zijn we dus met die hele tank gaan rijden voor 2 blokken, typisch :).

Maandag met Suze ( die voor een dag weer terug was) naar de trekpleister van Buenos Aires geweest, een begraafplaats waar ook Evita ligt. Wist niet wat ik moest verwachten maar een hele mooie plek met alleen maar tombes die allen weer totaal verschillend zijn...voor zover een begraafplaats natuurlijk mooi kan zijn. De avond afgesloten met een ontzettend leuk concert van La Bomba (en nog wat), een groep kerels die trommelen :). Erg relaxt sfeertje en dat zie je al als je in de rij staat voor een kaartje, want meerdere mail krijg je spacecake aangeboden! Maar ik kwam al erg vrolijk aan, want had een ontzettend leuke taxirit gehad. De chauffeur (redelijk oud) bleek een rockfan te zijn en had ook een stevige cd opstaan. Houtje touwtje spaans gepraat en heeft me vervolgens de rest van de rit allemaal Argentijnse rock laten horen met verhalen erbij :)!

Dinsdag met Ronni wat gaan eten en aan het einde van ons eten raakten we in gesprek met het tafeltje naast ons, 2 oudere Argentijnse dames die aardig engels spraken. Eentje schijnt een redelijk bekende sopraan te zijn en heeft een soort van relatie met een bekende Amerikaans acteur. Met al mijn skills is het helaas niet gelukt om erachter te komen wie het was, maar mocht wel op de bruiloft komen als het in de bladen staat haha!

En dan is de week alweer rond.....en als je wat langer hier zit krijg je ook een gewoontje, het was namelijk weer tijd voor Terazza del Este. Gelukkig kon ik het meemaken want werd op mijn semi gympen tegengehouden door de security. maar stond op de gastenlijst en mocht toch nog naar binnen. Ik begreep daar ook dat woensdag in Buenos Aires de vrijdag is van Nederland. Heel vreemd als´after workweek borrel´ als donderdag en vrijdag nog gewerkt moet worden. En niet alleen leerde ik die avond wat van de cultuur maar ook de spaanse uitspraak. Bij het bestellen van een biertje wilde ik 2 glazen erbij hebben, en dat is vaso in het spaans (dos vasos). Ik heb geleerd dat je hier ook een zachte v mag gebruiken, maar blijkbaar deed ik dat als een f. Dus die barkeeper kijkt mij aan.....blijkt een faso een joint te zijn :). Dus werd mij geadviseerd om toch maar vaso of baso te zeggen!

Ok! Moet nu mijn backpack klaarmaken voor morgen en het hotel betalen dus ik laat het bij dit hele verhaal :).

Hast luego!!!

Reacties

Reacties

MACSEL

Goed bezig Wouter! Mooi verhaal. Schiet eens een aantal plaatjes.

Sjoerd

Hé Wouter, klinkt weer "gezellig". Waar kan ik de ongecensureerde vinden? Ben benieuwd naar de verhalen over Suze en de dames van de trip!

Veel plezier nog! (komen mijn sms-jes wel aan?)
ik ook

gr. Sjoerd

Berry

Pics or it didn't happen, haha. Veel plezier in Uruguay!

Pa

Hoi Wouter,
Leuk vervolg van je vorige verhaal! Ben ook erg benieuwd naar de foto's. Heb je nog bericht gekregen van de extra fotoruimte?
Veel plezier!!

ECP

Uit je verhalen maak ik op dat je je daar uitstekend vermaakt. Geniet ervan!!!!!
Leuk dat je ons zo af en toe op de hoogte houdt

Gr

Erik

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!