Hola! Daar ben ik dan eindelijk :)

Buenos dias!!

Ja, mijn spaans kent een stijgende lijn ;). Vanochtend mijn 3e les gehad en gaat best lekker. Zit in een groepje van Noren en Denen, relaxte lui. Helaas begint het al om 9.00 en als je laat op bed ligt is dat niet even makkelijk haha. Alleen al uit eten gaan gebeurt in Buenos Aires pas om 22uur of later.

Goed, ik had al eerder willen berichten maar ik heb nauwelijks een moment gehad (genomen ;)) om er even goed voor te gaan zitten. Positief natuurlijk, want heb erg veel leuke dingen gedaan, voelt alsof al veeeel langer hier ben dan...wat is het?....6 dagen. Nadeel is dat ik zoveel gedaan heb dat ik moet oppassen dat het niet een heel verhaal wordt, gelukkig wel wat steekwoorden opgeschreven in een boekje!

Laten we maar ff beginnen bij mijn vertrek in alle vroegte vanaf Schiphol.....en dat was om 6u pffff (dan is die tijd van de spaanse les helemaal prima natuurlijk). Na inchecken van zowel mijn baggage als een iMac die ik voor een voetbalmaatje (Alessio) in Buenos Aires mee moest nemen in het vliegtuig plaatsgenomen, en jawel ik zat naast een stel met een baby :). Maar dat ging gelukkig helemaal goed. Alleen had Iberia geen tijd gehad om het CDtje bij opstijgen en landen te verwisselen aangezien alle kerstliedjes de revue passeerden :)! Met een vertraging van 1 uur aangekomen en daar wachtte Alessio mij op. Moest nog wel ff met de iMac door de douane en met het verbuigen van de waarheid ;) met alle baggage er doorheen gekomen!

Na een ritje van een half uur In Palermo, erg leuk en relaxt wijkje, bij het hostel aangekomen. En toe ontmoette ik al Alexi, een American footballspeler uit Canada, die mij opdroeg om mijn tas neer te zetten en mee te gaan voor een bierje haha. En wie ben ik om daar nee tegen te zeggen toch? Ondanks de 20 uur zonder slaap ging het prima! En met een erg leuke groep gezeten.

De volgende dag ben ik de wijk gaan verkennen en moest om 16.30 bij Alessio zijn omdat er een borrel was op zijn dakterras met jawel...een zwembad. Maar aangezien ik al 3 keer de tijd had verzet omdat mij de verkeerde tijd was gezegd (ligt natuurlijk altijd aan een ander :)) was ik ipv te laat veel te vroeg. Dus mocht ik mee rekeningen betalen....en wat relaxt dat wij in NL interbankieren hebben! Hier moet je met al je huur-, telefoon-, GWLrekeningen naar een of ander tentje gaan om ze te betalen. Heel apart dat 1 zo´n mannetje dat dan allemaal voor jou gaat regelen als een soort van tussenpersoon. En het duurt natuurlijk erg lang....En toen was het tijd voor een drankje! Naast Alessio en zijn vriendin (Marjolein) kwamen ook nog 3 andere Nederlanders, waarvan eentje al 4 jaar in BA woont en de andere 2 ook aan t reizen zijn (een stelletje, Niek & Rinske). Erg gezellig! Vervolgens naar een restaurantje gegaan en mijn eerste steak gehad. Eigenlijk moet ik dat ik hoofdletters schrijven want ze zijn niet bepaald kinderachtig in de hoeveelheid! Helemaal vol en moegestreden :) teruggegaan naar het hostel om te tukken. Jep, dat was het plan.....maar toen zat iedereen daar zo gezellig dat ik met mijn ruggegraat van was er bij ben gaan zitten. En dat mondde uit in een paar drankjes in een of ander underground cafe een paar blokken verder van het hostel. Weer geweldige nieuwe mensen ontmoet deze avond waaronder Suze en Yan (NL en Canada) waarmee ik de volgende dag op stap ging.

En die stap was naar San Telmo, een oud en gezellig wijkje dat bekend staat om de tango en marktjes. Zal hiervan de foto´s nog een keertje uploaden. Allemaal lopend gedaan op slippers, dus die kon ik de volgende dag niet meer aan haha. Bij terugkomst hadden wij bedacht om te gaan BBQen op het dakterras dus van alles ingeslagen en begonnen Yan en ik met het vuur te maken......om 23.00. En we zijn glorieus (not) ten onder gegaan want we kregen het niet voor elkaar om de kolen heet te krijgen en we hoorden dat het dakterras om 0.00 dicht ging! Daarbij werd natuurlijk de spot met ons gedreven door onze braziiaanse vrienden die ipv in de box met een BBQ zijn grootgebracht. Dus spullen in de koelkast en maar weer uit eten :)!! De avond, of moet ik zeggen de volgende ochtend, afgesloten in de Crobar. En wat kunnen die Argentijnen doorklappen zeg!! Waar in NL veel mensen eerst goed in de olie moeten zitten voordat ze gaan dansen was het daar een grote dansende bende :).

Met veel kilometers lopen en de stapavond in de benen heb ik zondag met Suze een fiets gehuurd. Perfecte manier om de rest van de stad te verkennen. Goed te doen ook met allerlei parken en halve fietspaden. En ja hoor, ook nu gebeurt het mij weer dat het blijkt dat de verhuurtent om 19u gaat sluiten en wij om 18.50 nog 40 blokken te gaan hadden. Mijn argentijnse nummer deed het weer eens niet dus ff bellen dat we later waren zat er niet bij dus....crossen!! Want Suze´s paspoort lag nog bij dat bedrijfje (en die was nog echt nodig). Helaas geen beelden van deze race ;). Terug bij het hostel konden we op de reservebank :) plaatsnemen aangezien de Brazilianen ons ff lieten zijn wat BBQen is. En ik moet zeggen....wat kunnen zij dat goed!! Pfff heerlijk gegeten zeg. En het mooie was dat dit voor velen van ´ons groepje´ de laatste avond was en we op een gegeven moment met 20 tot 30 man zaten waarbij ontzettend goede muziek gemaakt werd door wat jochies uit Brazilie.

Met te weinig slaap de volgende ochtend richting een taalschool gegaan. Op de bonnevooi.....en kon warempel (ondanks dat ik erg laat aan kwam kakken) meteen meedoen met een klasje. Echt ontzettend leuk om spaans te leren. Ik ben vanwege de locatie ook naar een ander hostel gegaan, in San Telmo (je weet tog?!) Die avond met een klasgenootje, Ronni (Deens), wat gaan drinken en eten. En in zo´n grote stad kom ik nog zelfs bekenden tegen haha, en dat waren 3 noren van het vorige hostel die mee gingen eten. Erg gezellig en zij zijn ook de volgende dag aangeschoven bij onze taalles.

Met een half woord ben ik de volgende dag door Rinske en Niek (van het dakterras) overgehaald om mee te gaan naar een tango les. Zij zitten ook op mijn taalschool (zij hebben mij deze immers aangeraden :)) dus daarna samen de tijd gedood met een uitgebreide lunch en in de zon bij een park tot de les zou beginnen om 19.30, goh wat vervelend haha. Zitten we daar op het bankje komen we weer 2 Nederlanders tegen! :). Met een ontzettend mooi verhaal. De kerel was helemaal toeter na een feestje gaan wildplassen bij dat muurtje en wilde hierover heenspringen aangezien daar allemaal struiken zijn.....maar dat bleek 3 meter diep te zijn (broertje, komt je dit bekend voor???). Aangezien die muur er helemaal omheen zit moest die met een brandslang uit de struiken gehesen worden! Dus met kapotte knietjes was dat zijn introductieverhaal en was het begin van een mooie avond geboren! We zijn met z´n 5en lekker gaan borrelen...en borrelen.....o shit! Tangooooo! Owwww dat halen we niet meer, dus toen maar naar een restaurantje gegaan :). Maar het is geen afstel, we gaan morgen tango-en.

En dan zijn we bij vandaag aanbeland. En dat betekent dat ik mij nu moet gaan omkleden, want we gaan met die 4 van gister, Alessio en de Deen van mijn spaanse les naar een afterwork borrel in een soort van sjieke tent. Moet je meegemaakt hebben dus ik ga nu een verkreukeld overhempje uit de backpack halen ;) (mazzel dat ik van alles erin gepropt heb om alles voorbereid te zijn :)).

Hasta luego!!!

O ja, ik heb mijn NL nummer offline, heb een Argentijns nummer: 00549116885667. Weet dat ik niet terug kan smsen vanwege een of andere beperking op mijn SIM voor buitenlandse nummers.

Reacties

Reacties

MACSEL

Ha Wouter! Mooi verhaal man! zo te lezen vermaak jij je nu al prima daar. Wat een tijden zeg, laat eten en vroeg opstaan. Heftig man! PRAUW!!!!

Martin

Tja, wat moet ik daar nu op zeggen.... Volgens mij maak je het allemaal mooier dan het is, vooral om ons jaloers te maken ;-)

Geniet ervan en tot de volgende update, ik kijk er nu al naar uit.

PS Wat is de score na 6 dagen?

PapaDel

Praaauuuuwww!!!

hahahah mooi verhaaltje Wouter! Errug cool!
Mooi dat je gelijk je draai gevonden hebt....had niet anders verwacht! Keep coming met de mooie verhaaltjes.

Ow, doe je nog de groeten aan Ales?

Vaya con dios, Pedro!

gr Adel

Mam

Ik heb genoten van je verslag en zie het helemaal voor me !!Lekker leven en laten leven en zo is dat!!

Hoe doe je dat trouwens in die sjieke tent en op tangoles? Je bergschoenen aan..ahum?

Berry

Tering, wat een lang verhaal - en dan is dit nog maar het allereerste begin van je trip ;-)
Maar klinkt errug goed allemaal. Jaloers dus... Tango ze he?

Bas

It takes two to Tango...!! Dat heb je maar al te goed begrepen. Geniet ervan!

Pa

Leuk verhaal! Je bent binnen 1 week al mooi met je neus in de Argentijnse (Bourgondische) boter gevallen. Geniet er maar mooi van! Héél veel plezier! Ben benieuwd naar je volgende verslag.

Elles

Wouter!!! Tango?? Geweldig!! Leuk verhaal ook. Ben niet jaloers hoor;-)

Pols

Schinkel! Wat een prachtig verhaal, zoooo typerend.

Geniet er van daar! Cheers!

The Ugly

Klinkt echt meesterlijk, leuk verhaal. Volgens mij ga je het goed naar je zin hebben!

Koaal

Heftig allemaal :-O.. En? Al geregeld? ;-) En Batigol al gesignaleerd!? Gr Koaal

Joke en Gerard

Hallo Wouter,
We lezen je reisverhalen met heel veel plezier, we zien het al voor ons "Wouter en de tango....." haha!!
Geniet van deze bijzondere reis en we blijven je volgen
Lieve groeten van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!