U-turn Uruguay (deel 1)

Hola!

Zo, ik heb weer eens tijd om een verhaal te schrijven aangezien ik voor de 2e keer ben gestrand in het binnenland van Uruguay. Ik wilde vandaag terug van Paysandu (een grensplaats in Uruguay) naar Buenos Aires, maar er gaat geen bus :). Dus dat wordt morgenvroeg, en dat zal een busreisje zijn van 6 uur totaal. Maar dat begint al normaal te worden, daarover later meer :)!

Na een avondje BBQen met Alessio en een aantal andere Nederlanders in Chill House (een hostel die vrienden hebben/runnen van Alessio) was het vrijdag tijd om een keer Buenos Aires te verlaten. Dus met de backpack de laatste uurtjes spaanse les meegepakt en toen rond 11.00 met Ronni richting de boot. Had enerzijds wel moeite om Buenos Aires te verlaten omdat ik het zo naar mijn zin had.Anderzijds had ik ook zin om een keer te gaan rondreizen.

Na een boottrip van een uur kwamen wij aan in Colonia....en dat is echt een supermooi plaatsje! Van die oude, heuvelige straatjes met terrasjes en wat oldtimers er naast. En het zonnetje scheen weer eens goed! Enige nadeel was dat ik de opslag van baggage op het busstation had gemist en dus het hele dorp/stadje met de backpack heb verkend :).

Omdat dit goed te doen was in een paar uurtjes hebben we einde van de middag de bus naar Montevideo gepakt, zoals ik al eerder zei, Buenos Aires in het klein..... Dat is iig wat ze zeiden, maar het viel een beetje tegen. Best mooi, maar niet zoveel statige/klassieke gebouwen, en belangrijker het was helemaal uitgestorven! En dat op een vrijdag... maar dat weerhield ons er natuurlijk niet van om even de stad in te gaan. Er is eigenlijk maar 1 straat waar van allesgebeurt (eten, drinken, etc), dus daar ff lekker gegeten waar ook DE voetbalwedstrijd van Uruguay werd uitgezonden (2 clubs uit Montevideo). Aangezien het nog steeds rustig bleef maar even gaan rondlopen op zoek naar wat drukte. En bij dat lopen kwamen we in een straat met flink wat mensen buiten....wat zou dat zijn?! Wij entree betalen en naar binnen, blijkt het jawel een heus rock/metal concert te zijn:)!! Staan we daar met 20 man haha (de rest bleef ook gewoon buiten voor later). Nadat het rustig bleef en de muziek over was teruggegaan naar die ene straat en een tentje binnen gegaan waar het toch nog goed volgelopen was. En dat was geweldig, want er speelde een live band met salsa achtige muziek en iedereen was aan het meezingen!

De volgende dag, vanwege alle rust in Montevideo, op tijd de bus naar Punta del Este gepakt. In het hoogzeizoen is dat de plaats waar je een keer geweest moet zijn vanwege strand en het rondlopen van de jetset van Argentinie en Uruguay. Maar daar aangekomen vond ik het eerder paupers dan de jetset :). Maar goed, je moet alles meemaken dus hup een hotel zoeken.....en op een zaterdag in het hoogseizoen is dat blijkbaar onmogelijk. Bij het infopunt heeft een meisje echt ALLES geprobeerd, maar er was geen hotel, hostel, camping, familie die ons op kon nemen. Maar er was 1 hotel een uur verderop in Jose Ignacio. Tja, met geen andere optie moesten we wel ja zeggen (we overwogen zelfs een auto te huren en daarin te gaan slapen haha). Dus met de local bus op pad! Waar moesten we naartoe? We moesten tegen de buschauffeur zeggen dat we er bij t 181 km bordje eruit moesten. Hmmm apart, maar het zal wel zo werken hier. Op een gegeven moment zegt de chauffeur dat we er zijn. En dat was inthe middle of nowhere haha! Ik zal de foto ernog op zetten, maar er was echt niets...een paar huizen en zandwegen. Gelukkig nog wel een wegwijsbordje voor het hotel. En daar aangekomen, echt geweldig. Ontzettend aardige familie met een stel honden en een hacienda achtig huis. Dus in plaats van het drukke en feestende Punta del Este zitten we in the middle of nowhere met een biertje op de veranda :).

De volgende dag moest Ronni terug naar BA vanwege de taalles en ben ik gebleven. Ondanks dat het niet helemaal de bedoeling was vond ik het daar zo relaxt dat ik 1 nacht ben gebleven. Aan de overkant van de weg waar we aangekomen waren was al het strand, dus geen probleem lijkt me :). Wilde die avond zelf wat maken voor het eten, maar ja, waar is een supermarkt? Dus ik vraag het aan de vader en die nodigt mij meteen uit om mee te eten met het gezin. Ze gingen op de parilla (de BBQ) pizza´s maken en dat was verrukkuluk!

De volgende dag kreeg ik een lift van dezelfde goede man richting Punta del Este, omdat hij daar in een casino werkt. En daar aangekomen toch voor 1 nacht ingecheckt bij een hostel :). Al meteen bij het wegzetten van de tassen in gesprek geraakt met een Braziliaan die in die kamer zat met een andere vriend (enige optie was een dorm van 6 personen die nacht). Met die 2 richting het strand gegaan (met de toepasselijke naam Bikini Beach, tja). Een erg gezellige middag en avond met ze gehad!

Oei! Ben weer bezig aan een wederom lang verhaal :) en ben nog niet eens bij de doorreis (en het stranden). Maar moet nu echt ff voor sluitingstijd de bus regelen voor morgen. Ik maak er even een deel 1 van, de rest volgt :).

Chau!!

MACSEL

HEEJ, FOTOS!!!

Claire

Klinkt nog allemaal erg leuk!!!!! en ja idd FOTO´S!!
x Claire

Rene

Volgende keer, graag meer structuur in de je verhaal (lees ACP rapportage). Ik ben blij te horen dat het goed met je gaat, maar maak me wel zorgen om de vele BBQ's en drankjes. Denk aan je figuur!

Tony

Schinkel,

Ontdek nu je site, wat een verhalen en wat ga je weer op pad met een hoop vrouwen en dat kan nooit lang goed gaan in Zuid Amerika ;-)

Veel plezier!

Hasta luego