U-turn Uruguay (deel 2)

Hola,

Wat heb ik weer een week achter de boeg, ontzettend veel leuke dingen meegemaakt maar helaas ook slecht nieuws gehad. Eergisteren is mijn oma plotseling overleden. Tijdens het langzame, maar op zich ok, herstel van een dotterbehandeling is ze door een of andere bacterie in een coma geraakt. Samen met de familie besloten dat ik in Zuid-Amerika blijf, omdat mijn oma dat gewild zou hebben en ik haar hier ga herdenken (ook al zou ik natuurlijk bij de familie willen zijn).

Ik zal toch even kort weergeven welke leuke dingen ik heb meegemaakt als tegenhanger (aangezien ik denk dat zij dat ook had willen horen);

- Ik ben na Punta del Estenaar de mooiste strandplaats van Uruguay geweest: Punta del Diablo. Een surfer´s dorpje waar op het strand oa. een raggae/ska bandje speelde. Gezellig met 5 andere NLers (je komt ze echt overal tegen) een hutje gehuurd en een enorme vis op de BBQ gegooid. De volgende dag zelf paella gemaakt met een zaklamp aangezien in het hele dorp door regenval de stroom was uitgevallen. Na 2 dagen strand kreeg ik het op mijn heupen en wilde ik ´echt´ gaan reizen.

- En dat betekende dat ik een dag eerder dan de rest de hut verliet en naar Chuy aan de Brazliaanse grens ben getrokken. Heel apart, de grens met Brazilie is 1 straat dus met ff oversteken stond ik in Brazilie boodschappen te doen. En het avontuur begon de volgende ochtend, want ik had bedacht om helemaal van het oosten naar het westen te trekken met de bus (door het binnenland). En deze tocht duurde 3 dagen aangezien ik een paar keer strandde omdat de volgende bus pas een dag later ging :). Ik ben via Treinta y Tres, Melo, Tacuarembo en Paysandu de Argentijnse grens overgestoken bij Colon (dus pak de kaart er maar bij ;)). En wat ik hoopte tijdens die rit bleek uit te komen....ik was de enige toerist! Maar ik moest ook hard werken aangezien niemand engels sprak en ik net een beginnerscursus had gehad (was erg vermakelijk voor de toeschouwer om mij te zien buffelen). Het leukste wat ik heb meegemaakt was de rit van Tacuarembo naar Paysandu (met zonsondergang door een schitterend heuvelig landschap) en de 2 avonden die ik in de laatste plaats had. De eerste avond was met een stel kerels die ik tegenkwam op straat en die me vervolgens op de brommer (jawel :)) de stad lieten zien. De tweede avond was geweldig: ik kwam een jongen en 2dames tegen die ook aan het rondlopen waren. Zij waren benieuwd wat ik in hemelsnaam als toerist in Paysandu deed. Leuk gesprek en een uitnodiging volgde om mee te gaan naar de wijngaard die een van de dames bezit :). Heerlijke wijntjes gehad, gegeten en het was echt een ongelooflijk mooie plek!

- Vanuit Colon ben ik weer naar Buenos Aires gegaan en in de wijk Palermo een hostel gezocht. En daar heb ik de bus geregeld naar Mendoza waar ik nu zit. 70% van alle Argentijnse wijn wordt hier geproduceerd! Dus een wijntoertje mag niet ontbreken :). En het leuke was dat ik dit met Ronni, Suze, Niek en Rinske heb gedaan, namen die jullie wellicht nog herkennen van een vorig verhaal. Huppa, op de fiets (ik een groot deel op de tandem :)) en we zijn 3 wijngaarden langsgeweest. Uiteraard moet ik zeggen dat de rondleiding interessant was ;), maar de wijntjes proberen was toch wel het leukst!

- Gisteren begon de dag dus niet bepaald goed aangezien het nieuws mij bereikte....erg fijn dat Suze, Niek en Rinske er nog waren en we in het park zijn gaan zitten en een wijntje hebben geproost op oma.

Hasta luego, Wouter

Reacties

Reacties

Sander

He wouter,
Ondanks het droeve nieuws lijkt het een reis te zijn om nooit te vergeten! Leuk om te lezen, al word ik wel knetter jaloers. Veel avontuur nog!

Jos

Wouter, vergeet de ACP's!
Ik vind het ontzettend leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Ik blijf je volgen via deze site!

Puck

He Wouter, wat verdrietig van je oma, maar ze zou idd vast niet anders willen dan dat jij doorgaat met dit grote avontuur, leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt, en dat is in die korte tijd al behoorlijk wat ;-) Geniet van alles, lfs Puck en een knuffel van Sam

Claire

Zeker verdrietig van je oma!! Sterkte nog ermee! Blijf lekker genieten van alles! Veel plezier nog!
xxx

Leus

Wouter, gecondoleerd met het overlijden van je oma... Sterkte voor jou en je familie.
Ondanks dit trieste nieuws hoop ik dat je nog vele mooie momenten mee zult maken daarzo! Je verhalen klinken hoe dan ook veelbelovend! Enjoy buddy!

Gr. Leus

Rene

Fam. Schinkel veel sterkte toegewenst met het verlies van julie moeder en oma!
Inderdaad Jos, je hebt gelijk Wouter vergeet de ACP's maar blijf wel in control (met een zekere bandbreedte!) en blijf genieten.

Tony

Jo Schinkel, mooie avonturen weer. En pas op voor een Nederlandse oplichter in Mendoza die 'beroofd' is,paspoort kwijt en nu geld van je nodig heeft. Als je hem toch tegenkomt, sla hem dan maar op zijn bitterbal namens mij en de rat.

Sterkte met je oma en natuurlijk ook, have fun!

Marij (die van Vincent)

Hey Wouter,
Wat een vervelend nieuws, geconcoleerd.
Verder geniet ik van je verhalen, ik krijg zelf ook ontzettend veel zin om te gaan!
Groetjes, Marij

Gijs

Hallo Wouter,

Gecondoleerd met je oma.

Mooie verhalen die je schrijft, leuk om te lezen! Have fun!

Groeten Gijs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!